IMG_20210923_210554.jpg

中英歌詞 Whitney Houston, Clean Bandit - How Will I Know 我該如何知道?

 

選自惠妮休斯頓的金曲新唱

輕快的旋律與繽紛的舞群立馬就讓我愛上這首歌

老歌新唱一點也不輸現代的流行歌

帶來愉悅快樂的暗戀/戀愛心情


 

How will I know? 我該如何知道 ?

How, how will I know? 到底要如何知道 ?

There's a boy I know, he's the one I dream of 

我認識的男孩中

我的天菜就是每天讓我魂縈夢繫的他

(He's the one I dream of) 他就是那個對的人

Looks into my eyes 深情地看入他的雙眼

Takes me to the clouds above, mhm 

像是能帶我衝上雲霄般迷幻的感覺

Ooh, I lose control, can't seem to get enough 

喔我快要失去控制了~ 無法抑制想見他的衝動

(Can't seem to get enough) 我就是想要得到他

When I wake from dreamin' 當我從夢中驚醒來時

Tell me, is it really love? 

告訴我這真的是愛情嗎?

Ooh, how will I know? (Don't trust your feelings) 

喔我到底該如何知道? (別相信你的感覺)

How will I know? 我該如何知道 ?

How will I know? (Love can be deceivin') 到底該如何知道 ? (愛情可能會蒙蔽我的理智)

How will I know? 該如何知道呢? 

How will I know if he really loves me? 我該如何知道他是否真的愛我呢? 

I say a prayer with every heartbeat 

每次祈禱都伴隨小鹿亂撞的心跳聲

I fall in love whenever we meet   

看到他的當下我就墜入愛河了

I'm askin' you 'cause know about these things 

我不斷地提問想要確認那戀愛的感覺是....

Oh, wake me, I'm shakin' 

快將沉迷在愛情美夢中的我搖醒

I wish I had you near me now 我希望你能待在我身邊

Said there's no mistakin', what I feel is really love 應該不會出錯 我想這是愛情

Ooh, tell me 喔快告訴我

How will I know? (Don't trust your feelings) 我該如何知道? (別相信眼前你的感覺)

How will I know? (Love can be deceivin') 該如何知道? (愛情可以蒙蔽雙眼的)

I say a prayer with every heartbeat 

每次祈禱都伴隨小鹿亂撞的心跳聲

I fall in love whenever we meet  

一見面我就被他深深迷住了

I'm askin' you what you know about these things

我不斷地提問想要反覆確認這戀愛的感覺是....

If he loves me 他愛我

If he loves me not 他不愛我 

How will I know? 我該如何知道  ?

 

arrow
arrow

    熊甜蜜的分享世界 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()