ec043110-a557-41f0-a793-e91f60913f3a.jpg

之前就相當喜歡Little Mix的曲風與團體風格

總是感覺帶著青春洋溢與活力滿滿的少女流行團體

歌曲字裡行間充斥著堅定的力量與信念

每個MV也總能讓人印象猶新

這次聽到她們新歌-NO!! 那洗腦的旋律與有趣的MV故事情節

更讓我相當喜愛~~一聽就立馬沉醉完全地重複撥放

做了一個簡單的歌詞意譯!! 希望大家會喜歡囉~~ 

MV連結

https://youtu.be/9SqX5Hp44Do

 

Woke up feeling like the baddest bitch I've ever known

早晨醒來感覺自己像是那從未見識過的邪惡巫婆般

Feeling even stronger than I've ever felt before

感受到衝擊全身那前所未有的強大力量

Pushed me to the limit, now I'm in a different zone

將我的意志逼迫至極限-現在的我早已不同往日

Now you're all alone, now you're all alone

現在只剩下你一人在這段關係中徬徨打轉著

And I know that I was always scared to say it

我知道我總是膽怯害怕表達真實的自我

And I fell into the games that you were playing

因為我沉迷於你對我設下的愛情陷阱

Yeah, I know it's up to personal opinion

是阿 這是我一時意亂情迷時做出的糊塗選擇

But you never seen me like this

但你從未見過如此嶄新的我

Woah, now I know why I feel so amazing

哇~~現在的我感到如此容光煥發

Yeah, you're mad, yeah, I know you're gonna hate it

是的~ 嶄新的我讓你感到無地自容般的憤怒吧

Now I got the power and I claim it

現在的我感到內在的自我力量無比強大

So baby read my lips

所以寶貝跟著我重複一起說吧

"No, no, no"

就是說"不" 沒錯--我堅持說不

I say, "Yes" too many times (I say, "No")

以往的我當過太多次說"是"的應聲蟲

You should know, know, know (you should know)

你應該知道過往的我早已不存在

Told you, "I'm no longer under your control"

現在告訴你--我不再受你的擺佈控制了

See, I'm not the kind of girl I was before (before)

看吧~ 我再也不是以前那個只會點頭說"是"的女孩

Can't walk over me no more (no more)

你再也不能對我隨心所欲的呼來喚去

I said, "No"

我說"不" 這就是我要對你說的話

I was sick of being a prisoner, living under your thumb (thumb)

我受夠長期當個被你操控的魁儡娃娃

So now it doesn't kill me, better hurry up and run (run)

但這對我一點損傷也沒有,我只會變得更加強大

I like to try to dim it, but I rise up like a phoenix

短暫的過渡期並不會打敗我-我將會如鳳凰般展翅高飛

So when all is said and done (done)

當這一切可笑的愛情結束後

And you're the only one

現在只剩下你自己玩獨角戲

And I know that I was always scared to say it

過去的我總是害怕膽怯表達自己真實的想法

And I fell into the games that you were playing

因為我沉迷於你對我設下的愛情遊戲

Yeah, I know it's up to personal opinion

這是我一時小鹿亂撞所做出的錯誤決定

But you never seen me like this

但你從未見過如此嶄新的我

Woah, now I know why I feel so amazing

現在我感到無懈可擊的力量充滿全身

Yeah, you're mad, yeah, I know you're gonna hate it

全新的我回歸是否讓你又愛又恨呢

Now I got the power and I claim it

現在的我已獲得全新的能量

Can't walk over me no more (no more), no more

你無法再隨心所欲的對我呼來喚去了

It's a shame it had to end out this way (this way)

很遺憾竟是以這樣的方式結束你我之間的感情

I'm better off at the end of the day (the day)

結束錯誤的情感關係 只會讓我變得更加成熟

So let karma do its thing

我將大步邁向嶄新的未來 (因果循環 報應不爽)

'Cause if you're not right within, you're never gonna win

走在錯誤的道路上永遠是不會勝利的 ( 意指離開錯誤的才能迎向新人生)

arrow
arrow
    文章標籤
    Little Mix
    全站熱搜

    熊甜蜜的分享世界 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()