bd9415c2a1548da8731c1de7fe187943.jpg

中英歌詞翻譯"西洋流行歌曲" The Saturdays - Higher 周末女郎 越挫越勇

最近很喜歡翻譯勵志的西洋歌曲

即便是十一年前的流行音樂

但整體節奏與美美的女團青春氣息

與正面勵志的歌詞相得益彰

都這麼地喜歡了又成為我洗腦歌單的首選

怎能不翻呢?!

 

images.jpg


 

 

 The Saturdays - Higher 周末女郎 越挫越勇

MV欣賞

https://youtu.be/eEnz3r2F-Bw


 

I'm doing nothing  不被任何人事牽絆的我 

'Cause then at least I'm doing nothing wrong  現在什麼都不想做

And I'm staying on my own 我享受一個人獨處的靜謐時光

And turn off my telephone 現在只要關掉手機什麼都不想

But nothings gained, nothings won  有得有失就是人生必經過程阿

Yeah, you can tell them, 你可以大聲宣告

Yeah, you can say whatever 是的 你能隨心所欲自由表達你想說的話

I don't care, yeah 但我已然不會在意

But if you wanna play it cool 你就繼續扮演高冷矯情的傢伙吧

Then I got news for you 我將帶來個好消息給你

It's getting hotter, hotter in here  蓄勢待發的滿滿能量隨時準備看漲

So, when I speak, listen 當我說話的時候請你仔細聽

This is my decision 我能自主判斷做決定

But you keep on messing up the words (oh, oh, oh) 

即便你想要擾亂我的心智也徒勞無功

So when I speak, listen, 當我說話時你只有注意聽的份

'Cause you keep on pushing,  繼續對我施加無形的壓力框架

Like I need permission to be heard (oh, oh, oh) 宛若每一步都需要你的首肯

I'm gonna lift it, lift it 我只會不斷茁壯成長

Higher 不怕挑戰地越挫越勇

I'm gonna lift it, lift it 我將會持續的提升自己

Higher 不斷地往巔峰邁進

So when I speak, listen 當我說話時你就聽著別插嘴

This is my decision 我能自己判斷做完整的決定

But you keep on messing up the words 即便你仍然想靠冷言冷語影響我

It's getting closer 距離成功我僅近在呎尺

I'm movin' in and there are things ya know, 我會持續前進並讓你知道我的蛻變

And I am sick of playing games 我已厭倦玩無聊的文字遊戲

And I'm not go'n say no names 我變得更好與你一點關係都沒有

But you are not who to blame 你在我生命中儘是輕如鴻毛的路人甲

Yeah, you can turn off 你可以退場關機了

Yeah, you can go ahead and put it straight 這裡早就沒有你能發揮的舞台

'Cause I am finishing myself 憑藉自己就能完整我的生命

And I do not need your help 我能倚靠自己無須他人的幫忙

I'm gonna do this tonight 我今晚就會開始行動

So, when I speak, listen 所以當我說話時你就仔細聽

This is my decision 我自己的人生自己做主

But you keep on messing up the words (oh, oh, oh) 

你已不再能夠改變或是影響我

So when I speak, listen 仔細聽我說話

'Cause you keep on pushing 繼續對我施加無形的壓力框架

Like I need permission to be heard (oh, oh, oh) 宛若每一步都需要你的首肯

I'm gonna lift it, lift it 我將會變得更好

Higher 越挫越勇

I'm gonna lift it, lift it 是的持續向上走

Higher 越挫越勇

So when I speak, listen 專心聽我說話

This is my decision 我自己做決定

But you keep on messing up the words 即便你想以言語打擊我

I'm gonna lift it, lift it 我只會持續往前邁進

When you say higher, I go higher 無視你的言語 持續往上走才是我的本色

I'm gonna lift it, lift it 我只會不停歇地往前邁進

Yeah, you can try, but I go higher 你可以試試看

 因為我可不是那種讓你看爛的小角色

I'm gonna lift it, lift it 我只會持續提升自我能力

The only thing that I've been tryin' to do is listen, so listen 

現在唯一首要任務是學會傾聽內在的聲音~ 只管往前邁進吧!!




 

arrow
arrow
    文章標籤
    The Saturdays - Higher
    全站熱搜

    熊甜蜜的分享世界 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()